DSC_9515 - kopie

Voetreflextherapie & Acupunctuur is een natuurgeneeskundige therapie die gebaseerd is op de Westerse en Chinese geneeswijze. Deze wordt toegepast bij diverse klachten zoals spijsverteringsklachten, hoofdpijn, reuma, hoge of lage bloeddruk, overgangsklachten, slaapstoornissen, pms klachten, vermoeidheid, stress, burn-out, depressie, angst, zwangerschapsklachten etc.

Voetreflextherapie & Acupunctuur is afkomstig van de theorie dat de mens met lichaam en geest een zelfgenezend vermogen heeft. Deze therapie is dan ook gericht op het stimuleren van het zelfgenezend vermogen. Men werkt ook vanuit een holistische visie, lichaam en geest worden gezien als één geheel.

Door allerlei oorzaken kan er echter een blokkade optreden in het lichaam, welke tot gevolg kan hebben dat een bepaald orgaan of lichaamssysteem niet goed meer functioneert, waardoor er klachten ontstaan.

Op de voeten worden alle organen, spieren en zenuwen van het lichaam gereflecteerd. Voetreflextherapie is gebaseerd op het principe dat deze reflexpunten zijn verbonden met de diverse interne organen, zenuwen en klieren en dat ze dezelfde volgorde vertonen als die in het lichaam.

Druk op deze reflexpunten kan daarom invloed hebben op deze organen. Deze behandeling stimuleert de normale functies van het betrokken orgaan en bevordert daardoor de innerlijke geneeskracht.

Op lichamelijk niveau worden afvalstoffen in ons lichaam vergruisd, verdeeld en afgevoerd. Daarnaast worden emoties verwerkt en geestelijke spanningen losgelaten. Men krijgt meer inzicht in zijn eigen leven en wordt zich bewust van zijn plaats in het geheel.

Acupunctuur is de bekendste methode binnen de Traditionele Chinese Geneeskunde. Acupunctuur hersteld verstoringen in de energie huishouding door blokkades in de energiebanen op te heffen met behulp van dunne naalden. Het kan de oorzaak van aandoeningen verhelpen of symptomen als pijn en vermoeidheid verminderen.

Aanvulling

Voetreflextherapie & Acupunctuur is een goede aanvulling en dient als ondersteuning voor de reguliere gezondheidszorg. Het mag dus nooit als vervanging van de reguliere gezondheidszorg gebruikt worden.

Wat kunt u verwachten

In een eerste gesprek worden je klachten, symptomen en ziekte geschiedenis via een uitgebreide vragenlijst besproken; hierbij kunnen symptomen die ogenschijnlijk niets met elkaar te maken hebben, voor de traditionele Chinese geneeskunde wel een logisch verband hebben.

Op basis hiervan wordt een behandelplan opgesteld. De behandelingen is aan te raden in de eerste instantie wekelijks te ondergaan, waarna ze, afhankelijk van het resultaat, in overleg worden afgebouwd.

De duur van een behandeling is ongeveer 60 minuten, waarin een massage van 45 minuten wordt gegeven. De rest van de tijd wordt besteed aan een gesprek en aan narusten na een massage. Na een behandeling kan er een reactie optreden in het lichaam. Op basis hiervan zal de volgende massage worden gegeven.

Laat een reactie achter